|  S H E L T E R 23 juni t/m 2 september 2007 Paleis a/d Blijmarkt Zwolle & Kasteel het Nijenhuis, Heino | 
| Beeldende kunst | A_Z | |||
| Koudenburg, Alrik | ||||
|  |  | |||
|  | ||||
| Voor 
veel mensen heeft het iets romantisch; een boomhut. Hoog boven in de boom, een 
eigen, beschut plekje, omringt door bladeren en vogels. Ontwerper Alrik Koudenburg 
deelt deze droom en hij wilde daarom een boomhut bouwen die zo klein en compact 
is dat hij 'm onder z'n arm naar de meest mooie plekjes kan meenemen. De boomtent 
kan gewoon op de grond opgezet worden en via een sterke tak omhoog gehesen worden. 
Via een touwladder klim je er in. Door de schutkleuren en het dunne en soms transparante 
materiaal van de tent word je volledig opgenomen door je omgeving. Alrik denkt 
de boomhut in het algemeen zeker toekomst heeft, omdat technische ontwikkelingen 
en technologische vooruitgang er voor zorgt dat we overal heel makkelijk in onze 
eerste levensbehoeftes kunnen voorzien (beschutting en voedsel) en bovendien kunnen 
werken en communiceren. Alrik 
Koudenburg (1976) studeerde grafische vormgeving in Rotterdam, kunst in Zweden 
en Industriële vormgeving in Eindhoven en hij won de Red-Dot Award Multimedia 
2002/03. Hij werkt in Amsterdam als freelance ontwerper in verschillende disciplines: 
interieur, retail, evenementen, product design, interactieve media, grafische 
vormgeving, huisstijlen, fotografie. Zo ontwierp hij een modeshow voor Nike en 
een lobby bar voor Heineken. | ||||
|  | ||||
|  |  |  |  |  |